Цікаві факти автосвіту

Гадаєте кермо завжди було круглим? А ось і ні! Редакція RadioClub.ua вирішила зануритися в цю тему.

Перші авто повертали за допомогою пристрою, дещо схожого, на румпель парусного судна. Задача повернути була не з простих. Потім, кермо було квадратним, прямокутним і таке інше. Чим далі розвивався автопром, тим більш прозорішим ставав факт – кругле кермо, як не покрути, а воно….круглеJ Жарти жартами, а перші авто із круглим кермом з’явилися лише у 1895 році. В серійний випуск такі автомобілі вийшли у 1910 році. Такою моделлю був Panhard 4hp. На той час це авто було - витвором мистецтва.

Завжди є той, хто не хоче бути схожим на більшість. Іноді, така жага до індивідуальності, дійсно приносить свої плоди та перемоги. Французькі конструктори, з компанії Avions Voisin, вирішили розробити прямокутне кермо. Доречи, компанія була виробником не тільки автівок, а і літаків. Першою гоночною машиною із прямокутним кермом була модель Avions Voisin C6 Laboratorie у 1923 році. Випробування пройшли, навіть краще, ніж очікувалося. Таким чином прямокутне кермо почало з’являтися в швидкісних та гоночних автівках. Боліди F1 також мають прямокутне кермо, але значно менше за розміром.

Далі почався нестримний політ дизайнерських та конструкторських фантазій! Яке кермо тільки не побачив світ…

У 1965 році компанія Ford вражає весь світ своїм винаходом – 2 керма на одному. Це треба бачити, бо за описом, все одно таке складно уявити. В розробці, навіть взяли участь конструктори ракет. Було проведено багато випробувань і доведено, що із таким кермом водій буде мати значно менше навантаження. На жаль чи на щастя ,така модель керма не знайшла масовий відгук у серцях споживачів. Ford Wrist-Twist був єдиною моделлю.

1972 рік Maserati також вирішує вступити в ці перегони. Роздивляючись це багатофункціональне кермо, складно уявити рівень незручності його експлуатації. «Пощастило» моделі Maserati Boomerang.

Mazda Motor Corporation теж вирішили здивувати світ. В 1985 році представили концепт-купе MX-03, який вражав своїм футуристичним дизайном. Кермо в цьому авто було схоже на штурвал літака. Маркетологи теж підключилися і видали слоган –«За штурвалом Mazda MX-03 ви більше не водій – ви тепер пілот». В серійний випуск цей космоліт так і не вийшов. Мабуть, бути пілотом літака – не масова дитяча мрія.

У 1987 американці General Motors не стрималися і вирішили позмагатися із японцями. Так автосвіту презентували Pontiac Pursuit Concep. Космічний дизайн та іноваційний функціонал. Але ми тут про кермо. Це кермо мало 26 кнопок та ще і 2 джойстіки. А головне – не було пов’язане напряму із колесами. Кермову колонку та рейкі замінили на 4 електро-двигуни для кожного колеса. Водій повертав, а комп’ютер надсилав сигнал двигунам.

Багато чого вигадували, але кругле кермо так і лишилося самим безпечним та надійним.

...
play pause
Радіо
Музика
Зараз Лунає:
...
Плейлист
Плейлист