Акумулятор автомобіля може розрядитися у найбільш непідходящий момент, наприклад, після тривалого простою у гаражі або якщо власник довго не реагував на спрацювання сигналізації.
Підзарядити АКБ можна простим перевіреним методом, який називається “прикурюванням”. Насправді дане слово ніяк не пов'язане з палінням. Прикурювання — це один із дієвих способів запуску непрацюючого акумулятора від зарядженого акумулятора іншого авто. Розглянемо, які особливості має даний метод і як правильно його застосовувати.
Коли можна “прикурювати” автомобіль
Використовувати даний спосіб необхідно лиш тоді, коли ви на 100% впевнені, що ваш автомобіль не має будь-яких несправностей. Розряджена АКБ — це не завжди ознака проблем, пов’язаних з технічним станом машини. Втрата заряду може бути пов’язана з тривалим використанням мультимедіа в автомобілі під час стоянки, тривалим простоюванням машини на відкритій території, особливо, за умови низької температури повітря. Водночас категорично не рекомендуємо “прикурювати” авто у наступних випадках:
Обов'язково оцініть стан АКБ. Якщо є будь-які механічні пошкодження і ознаки розгерметизації акумулятора, його ні в якому разі не можна прикурювати від АКБ іншого авто!
“Прикурювання” автомобіля: що знадобиться і як правильно виконувати
Для запуску разряженного акумулятора необхідний автомобіль-донор, оснащенний справним акумулятором. Бажано, щоб заявлена виробником місткість АКБ “донора” співпадала з місткістю акумулятора, який потребує “прикурювання”. Також повинні співпадати характеристики двигунів, зокрема, потужність й об’єм.
Для “прикурювання” необхідно підготувати пускові дроти з “крокодилами”. Вони забезпечать з'єднання клем обох АКБ. Зверніть увагу на переріз (діаметр) дроту. Для акумуляторів з високим показником ємності необхідний дріт великого діаметру і, навпаки. Більше корисних лайфхаків щодо вирішення проблем з авто ви знайдете на сайті https://turboday.com.ua/uk/.
Підготувавши все необхідне для роботи, можна “прикурювати” авто. Зазвичай алгоритм дій надається у посібнику з експлуатації машини. Якщо з якихось причин ви не можете знайти необхідну інформацію, проста інструкція дасть змогу виконати всі роботи згідно правил:
Таким чином ми отримуємо єдиний працюючий ланцюг для підзарядки. Спробуйте запустити двигун “реципієнта”. Якщо мотор вдалося запустити, від’єднуйте дроти з клемами, але строго у зворотній послідовності, щоб уникнути короткого замикання. Зняття дротів необхідне для того, щоб запобігти перевантаженню генератора авто.
Наступні 20-30 хвилин після вдалого “прикурювання” двигун автомобіля-реципієнта повинен працювати. Це дозволить зарядити АКБ для подальшої експлуатації. При цьому бажано, щоб автомобіль протягом перших 20-30 хвилин їхав. На високих обертах двигуна акумулятор якісно зарядиться.
Правильне “прикурювання” АКБ автомобіля від авто-донора не шкодить технічному стану обох машин. Важливо дотримуватися правил безпеки, підібрати дроти з клемами в залежності від ємності акумулятора і не забувати про правильну послідовність з'єднання АКБ “донора” і “реципієнта”.